Ruby woo

 

Godmorgon!

Idag ska jag åka till Stockholm igen. Farmor ska komma förbi på lunch och sen åker jag och pappa till landet, men bara till imorgon. På fredag ska jag käka middag på Soldaten Švejk (tjeckiskt ska det va’, höhöhö!) med mina äldre syskon. Lillasyster jobbar på Utö så hon kunde inte komma.

 

Bild 2013-08-21 kl. 10.07

 

Jag fick ett superfint läppstift av storasyster i födelsedagspresent. Ett matt, rött från MAC i färgen Ruby woo. Jag har längre velat ha läppstift till vardags men det har varit svårt att få det perfekt, som det bör vara. Men nu har jag skaffat mig en läppensel som gör det mycket smidigare att måla på stiftet. Jag har rätt svaga läppkonturer så det är lätt att kladda, inte snyggt. Läppennan jag har är inte riktigt i samma färg men den gör det lättare att måla inom läppgränserna i alla fall…

På fredag innan middagen ska jag leta efter ett mörkt burgundystift. Har velat ha ett länge men jag vill inte att det ska bli för lila, så jag måste testa det på. Går nog förbi Make up Store eller MAC på Åhlens city, eftersom jag fick presentkort där 🙂

Mot Stockholm!

Kommentera

