Tihihisdag

En sjuk rubrik, jag vet.

Jag har stickat klart mössan! Bild kommer senare! Blev rätt nöjd även om den ser ut lite som en kondom! Jag hade kunnat gjort den lite längre men jag fattade inte att minskningsvarven skulle bli en sån liten del som det var.

Just nu sitter jag och funderar på hur många kräftor det bor i ett paket och hur mycket ett kostar, någon som vet? Jag ska på kräftskiva på fredag nämligen.

Jag vet inte riktigt om jag ska åka till Stockholm idag eller om jag gör det imorgon. Jag vill i alla fall diska, dammsuga och slipa och olja bänkarna innan jag åker, för nästa gång jag kommer hänger i alla fall ett av mina päron med och då känns det trevligt om det inte är äckligt i alla fall. Vilket det i och för sig inte är.

Nu ska jag testa sticka tumvantar, det har jag aldrig gjort så jag testar på billigt garn först. Som ni märker har jag kommit in i en period igen. Höpp!

Kommentera

