Mörk mahogny

Ja då har håret torkat! Jag köpte en toning, eftersom jag inte vill hålla på och krångla med utväxt, och jag vill inte ha någonting permanent. Det är rätt skönt att kunna göra en förändring men veta att min naturliga hårfärg ligger där under. Förra gånger jag gjorde en toning kom håret tillbaka helt i den naturliga färgen. Nu är det mer rött så vi får se hur det blir!

Just nu är det helt nyfärgat och mättat med färg, så håret är väldigt mörkt. Tror att det kommer gå ur en del efter första tvätten. Såhär ser håret ut nu i alla fall, bilderna är tagna i solen med blixt. Håret är alltså inte lika rött som bilden visar, tror jag. Svårt att se när mina speglar är placerade i rummen utan fönster! En mörkröd/vinröd färg var det jag ville ha så är än så länge nöjd med resultatet!

PicMonkey Collage

DSC_0163

Såhär ”ska” färgen bli enligt förpackningen. Vinröd typ. Jag har ju mycket ljusare hår så förväntade mig att det skulle bli lite ljusare faktiskt. Men jag är som sagt nöjd ändå!

2 reaktioner på ”Mörk mahogny

Kommentera

