Otippad inspiration

5b593dbba81ad4ab221a0948da0f2503 83077e454490323c229224a643df0a96 00f7f9ce90a1b46c7a6d350c054c4cde 48963b2a3b34971c8e2a4d8c30d1937e
Några bilder som inspirerar mig just nu. Klicka för källa. Från min Pinterest. 

Jag läser fortfarande Kissies blogg. Jag vet, det är lite knäppt men jag kan inte sluta. Idag läste jag faktiskt texten till ett av inläggen (tittar annars mest på bilderna) och blev sjukt inspirerad. Verkligen en otroligt otippad inspirationskälla från min sida. Hon skrev i alla fall om att hon ska börja göra någonting varje dag som kommer vara bra för henne i framtiden. Det här vill ju jag också göra, såklart! Mitt problem är att jag är lat (det skriver hon också om!) och att jag lätt tappar motivationen.

Ännu ett problem är att jag just nu är nere i en svacka. Jag känner mig rätt nere, tvivlar på mig själv och mina förmågor och jag vet faktiskt inte längre om jag ska bli lärare. Det här kan också bero på att det var ett tag sedan jag var ute i en skola men jag börjar känna mer och mer negativt inför att bli lärare eftersom det kommer så otroligt mycket negativt om läraryrket från sociala medier och från gammelmedia. Det är så himla jobbigt att hela tiden behöva stå upp för någonting som är så engagemangsbaserat när man kanske inte ens är engagerad. Jag vet inte, det är möjligt att jag får tillbaka suget, men just nu känns det lite trist.

Jag har funderat ganska länge på att det vore kul att starta eget företag någon gång. Det största (och för tillfället enda) problemet är att jag inte vet vad jag skulle göra. Det finns så mycket jag skulle vilja göra, som jag tycker är kul, men som knappast skulle gå att tjäna pengar på. Ja, jag vill ju tjäna pengar också.

Jag måste fundera lite på vad jag kan göra varje dag som tar mig framåt i livet. Jag har ju olika mål och därför kan jag göra olika saker varje dag. Känner mig väldigt inspirerad just nu och därför känns det tråkigt att plugga till tentan, men den kommer ju också ta mig närmre ett mål: lärarexamen! För hoppa av utbildningen tänker jag absolut inte göra.

Vad inspirerar dig?

Kommentera

