Fick en plats tills slut

Bild 2013-09-30 kl. 11.24 #2 Bild 2013-09-30 kl. 11.24

Nu har jag äntligen fått en VFU-plats, på en annan skola än vad jag brukar vara på så det känns spännande. Nu känner jag mig lite mer pepp så ska slänga i mig lite lunch, sätta mig vid köksbordet och plugga. Satsar på sex timmar idag. Hade tänkt åka till skolan men ändrade mig ändå. Det känns tråkigt att ta pauser när man är själv i skolan. Då kan jag göra någonting annat här hemma när det är dag för en paus. Dessutom är det garanterat tyst här, även om det finns fler distraherande saker.

Hoppas jag hinner klart med tentan innan 18 imorgon (maxtid) så att jag kan gå på en föreläsning med Genusfotografen i Engelska parken! Har en känsla av att det kan bli väldigt intressant med en föreläsningsal full av feminister som diskuterar genus och sexism. Hoppas jag kan hitta någon att gå dit med.
Det är tänkt att några ska hänga hos en i gamla klassen men jag tror faktiskt att jag kommer ta en lugn kväll, för på onsdag ska det åkas till Bålsta och det innebär tidig morgon.

Kommentera

