Första VFU-dagen

I morse vaknade jag tjugo i fyra. Jag glömde matlådan, men jag hittade pappret från belastningsregistret som jag trodde att jag kastat. Så skönt att slippa oroa mig för det.

Dagen har varit bra. Handledaren är snäll och trevlig och tänker på vad jag vill, undrar och hur jag känner och det är jätteskönt. Eleverna är snälla också, de hälsar glatt när jag säger hej, och kollar inte snett på mig som om jag vore dum i huvudet, haha!
Den här skolan är lite mindre än de jag varit på förut, men det känns som att det är sjukt mycket lärare överallt! Har hälsat på många men kommer kanske ihåg ett namn. Väldigt mycket intryck första dagen så jag är helt slut och har ont i huvudet. Ska sova tidigt idag.

Kommentera

