Tålamodet tryter

IMG_0002

Det tar sjukt lång tid att sticka det där mönstret jag hittade. Mest för att jag sitter och räknar och tittar i diagrammet hela tiden. Nu har jag dessutom lyckats göra fel på ett ställe så att det är fult. Dessutom blir det för stort. Jag använder inte det garnet som står i mönstret utan ett skitgarn från Rusta som jag köpt för att göra skitstickning med i början när jag skulle lära mig ”på riktigt”. 100 % akryl i kass kvalitet är inte så kul att sticka med när man testat annat. Även om jag bara stickat med billigare ullgarner så är det skillnad.

Jag vill ändå använda de dåliga garnerna jag har till någonting, för det känns jättedumt att kasta. Ska kanske bara använda det till att lära mig tekniker? Göra små provlappar med olika mönster, spetsar och så, för att få in knycken lite? Tror att jag gör det faktiskt. Då kan jag i alla fall känna att jag åstadkommit någonting. Nu har jag stickat fem centimeter på kuddfodralet på fyra timmar. Jag har redan tappat tålamodet. Men tänker mig som sagt att om jag kan teknikerna bättre så blir det lättare att sticka stora saker senare!

 

Kommentera

