Idag blir jag bedömd

Idag kommer en från universitet och ska bedöma mig på en av mina lektioner. Jag känner mig inte speciellt nervös än, men jag vaknade klockan fem så det kanske ligger någonstans där under.

På lektionen ska jag ha en genomgång om de nationella minoriteterna. Jag har faktiskt inget minne av att jag lärde mig någonting om dem i skolan. Inte förrän på universitet fick jag veta att det fanns fem grupper som är skyddade av staten för att få utveckla sin kultur och sitt språk. Vet du vilka de fem nationella minoriteterna är? 😉

20131015-062242.jpg

Kommentera

