Koll på pengarna med Tink

Jag har laddat ner en ny app. Den heter Tink och har koll på alla mina utgifter! Det är verkligen fruktansvärt bra! Appen ser bara mitt kontoutdrag så det känns säkert.

20131022-134707.jpg
Man kan göra en budget och då varnas man när man spenderar över den! Nu i oktober har jag till exempel handlat för mycket mat, men det beror dels på lathet under VFUn och dels på middagen ikväll som kommer bli awesome! Men spenderar man lite mer en månad får man vara sparsam nästa.

Nu ser jag dessutom alla mina fasta kostnader och hur mycket pengar jag gör av med totalt på en månad väldigt tydligt. Nu i oktober har jag alltså gjort av med 5256 kronor. Busskortet blev en oväntad utgift, men jag har å andra sidan inte köpt några kläder alls. Har man ont om pengar får man prioritera, och jag måste säga att jag tycker att jag är rätt bra på det!

Jag känner mindre ångest över min (lilla) ekonomi när jag kan ha stenkoll på den. Nu ser jag svart på vitt vart mina pengar hamnar och jag kan lätt se vad jag borde spara in på. Tycker alla borde testa appen, jag tror att alla mår bättre om man har koll på sina pengar!

2 reaktioner på ”Koll på pengarna med Tink

Kommentera

