Vilken middag!

H och B var här på middag ikväll! Emil gjorde den här pastasåsen och det blev sjukt gott! Jag tog på mig att duka, ställa i ordning soffbordet och arrangera med kuddar på golvet. Mitt matbord rymmer nämligen bara två personer. Tre med lite fantasi. Därför blev det Japanstyle med middag vid soffbordet. Men fint blev det i alla fall!

Till efterrätt åt vi en cheesecake med chai/mjuk pepparkakesmak. Jävligt god den med. Receptet tänkte jag dela med mig av senare. Hittade det på Pinterest, som länkade till en tysk blogg. Jag körde en Google Translate och Emil fick gissa sig till hur han skulle göra. Men det blev bra!

Det blev en väldigt trevlig kväll och nu är jag så jävla mätt! Och chockad över att klockan är 22.40 och jag är vaken.

ddb2ff3c7fefdb76b696f74190d6e8af

Klicka på bilden för att komma till den tyska bloggen och cheesecakereceptet. En svensk höftöversättning kommer senare, som sagt. 

2 reaktioner på ”Vilken middag!

Kommentera

