Katafuckingstrof!

FAN! Jag är rädd att min externa hårddisk har kraschat eller att jag lyckats radera allt på den! Men det vore jävligt konstigt om jag tagit bort allt på den (Säkert 10 GB) bara genom ett klick. Det borde liksom inte gå på någon sekund.

Jag satte alltså in hårddisken för att kolla några bilder pappa ville ha. Time Machine (som säkerhetskopierar datorn innehåll till andra enheter) öppnas och frågar om jag vill radera Elements (som jag tror att hårddisken heter) tidigare säkerhetskopieringar. Jag klickar på avbryt. Går in i Finder för att kolla bilderna men det är tomt. Det finns alltså ingenting på hårddisken. Tänker att den kanske inte ”registrerats” eller något annat idiotiskt så jag klickar på Time Machineskiten och klickar nu på ”radera” när frågan kommer om säkerhetskopieringen. Inte fan händer det något förutom att det står ”Elements 999 GB av 1 TB”. Jag dör.

Testade att sätta in hårddisken i gamla datorn för att se om det kanske fanns kvar något men datorn hittar den inte ens. Det bara blinkar en massa och sen händer ingenting. Därför misstänker jag att den kraschat eller något.

Har ringt Emil i panik och han ska titta på det sen. Vet inte om han kan fixa det eller något men jag hoppas att alla bilder inte är borta. Nu ska jag spara alla bilder jag på datorn har i Dropbox så att de aldrig försvinner! Det här är verkligen inte vad jag behöver just nu. FAN! tumblr_mvmincAqRh1sr39gto1_500

Kommentera

