”Drömmen om USA”

Det är många som vill åka till USA, det finns dessutom de som inte vill någonting annat än att bo där. Det där har aldrig lockat mig. Jag tycker att det skulle vara roligt att åka till New York (Gossip Girl-skada) och vara där ett tag för att se hur det är egentligen. När jag var i tonåren ville jag åka till Kalifornien (OC-skada). Det är inget jag känner ett sug efter just nu.

Jag har aldrig varit speciellt fascinerad av USA. Av de höga husen, de många människorna eller de stora hamburgarna. Hamburgare kan man ju äta var som helst och jag tvivlar på att amerikaner skulle ha någon speciell expertis i hamburgarmontering 😉 .

fc7754e9988931d007760405741e2df1

Jag tycker ärligt talat att amerikaner verkar jävligt korkade. Det här baserar jag på de skitprogram som svenska TV-kanaler av någon anledning köper in för att visa här, typ The Doctors (FRUKTANSVÄRT!) och Dr. Phil. Bara några exempel. Nu är ju jag inte en dum person och fattar såklart att amerikaner inte är dummare än någon annan, men det är min bild av det stora (höhö) folket i väst. Som tror att de är jordens mittpunkt bara för att de råkar vara världens största ekonomi och därför sitter på jävligt mycket makt…

Jag trivs finfint i Sverige. Jag älskar Tjeckien. Men jag vill bo här, i vårt långa, smala land med en natur där vi får röra oss fritt och med en kultur som präglas av hela världen. Jag gillar att resa och uppleva nya platser och även komma tillbaka till länder och städer där jag varit många gånger. Tjeckien och Prag räknas till exempel in där. Det är verkligen helt fantastiskt och har du aldrig varit där – åk dit! 88a4c9efff7193ccbb42abb7123075b6

Det jag ville komma till med det här inlägget är att jag reser mer än gärna världen över, men att bosätta sig permanent utomlands har aldrig lockat mig och jag tror faktiskt inte att jag kommer ändra åsikt om det. Jag trodde ju i och för sig att jag aldrig skulle flytta utanför Stockholm, men det är en annan historia, och faktiskt bara tillfälligt det med.
Här finns min familj och mina vänner och de är ju det viktigaste i mitt liv så därför trivs jag och stannar mer än gärna här i Svealand (Götaland och Norrland kan ju glömma att jag bor där).

72ab366f60cdb9dcab706cde0651f385

Kommentera

