Om frukostar

Emil gillar det här brödet: vetekakor.

20131111-102533.jpg
Jag tycker att det smakar deg och att det blir som en degklump i munnen när man tuggar. Men jag äter det ju ändå, det går ju inte att köpa dubbla brödförpackningar bara för att jag inte gillar det bröder lika mycket som något annat. Det är ju inte äckligt, jag föredrar bara andra sorter, som Lingongrova till exempel. Emil tycker att jag köper det hela tiden. Det är fel. Jag varvar med rost- och knäckebröd. Men Lingongrova blir i alla fall inte en degklump i munnen och det har lite smak…

Vi båda vet vad vi tycker om bröden, men man får faktiskt acceptera att man inte kan hålla med om allt den andra tycker. Det kanske är därför vi aldrig bråkar.

Kommentera

