Inredningstrender jag inte fattar

Det finns väl kanske en risk att jag sågar någonting som ni tycker är helt fab, men människor tycker olika och här är några inredningstrender som jag inte förstår mig på.

1. Shabby chic. Jag kan förstå att man vill åt en lantlig och mysig känsla. Men att ha avskavd färg, rosa rosor och gölligt porslin överallt… Det passar i ett torp på landet, men inte på speciellt många andra ställen.

5e8a32dcb7e96092a00670b8a2281a60

2. Skyltar med text. Jag tycker det är så himla töntigt bara.

3698aa921df62d8581007aafcbdb151a

3. Kök helt i trä. När jag var typ femton tyckte jag att drömköket skulle vara helt i trä. Nu har jag insett att det är ganska fult och att vitt är snyggast.

e48c946054e24e883cbdc39d33540220

 

4. Mörka medaljongtapeter & grått och lila. Den här bilden illustrerar verkligen vad jag inte gillar med det här. I många hemnetannonser står det en grå soffa i vardagsrummet med lila kuddar och lila gardiner. Först och främst är lila inte riktigt min favoritfärg, för att uttrycka mig snyggt. För det andra är känns det bara som ett lamt försök till att liva upp ett skittråkigt rum. Mörka medaljongtapeter är rätt osexigt tycker jag.

 

 

 

 

e31ae50505eec397c95498dcf4e30719

 

 

2 reaktioner på ”Inredningstrender jag inte fattar

  1. Rosa och vitt är ofta tjejernas färger. Det är de som inreder och inreder tills det står änglar och kaniner i varje hörn. Vilken kille vill bjuda hem kompisarna på en bärs i ett rosa hem och samtidigt försöka behålla sin värdighet/manlighet…
    En kompis jag känner ville t.o.m. ha en vit plastgran med vita kulor och pynt till förra årets jul. Det ville varken mannen eller barnen…

    Gilla

    • Jag vill helst försöka se bortom de traditionella ”könsfärgerna”. Det är ju faktiskt inte bara det är kvinnor som gillar rosa, ryschpysch och rosor, däremot är det inte accepterat bland många att män skulle inreda på det sättet. När jag tar upp de här trenderna har jag ingen värdering i om det är en kvinna eller man som föredrar en viss typ av inredning, färg eller hobby, mest att jag inte gillar trenderna i sig…
      Någon gång ska jag skriva ett längre inlägg om genus och vad jag tycker om det.
      Sen är ju plastgranar rätt fula i allmänhet tycker jag, om man jämför med en riktig…

      Gilla

Kommentera

