The social network

Igår gick The social network på trean så jag och Emil kollade eftersom vi inte sett den. Den handlar om hur Facebook startade, för er som inte vet. Jag vet inte riktigt vad det var filmen ville förmedla egentligen. Mark Zuckerberg framställdes som ett rövhål i början av filmen men blev lite snällare på slutet. De ville väl visa vad som hände kring starten helt enkelt…

Det är egentligen helt sjukt hur mycket Facebook påverkar vårt liv idag. Jag kollar fejjan ofta. 20 gånger om dagen kanske. Jag postar inte så mycket själv, mest när jag gjort något inlägg här eller när jag läst en artikel någonstans som är värd att dela med sig av. Ibland skriver jag väl en status när jag känner mig lite bitter över något. Aldrig ”idag ska jag till skolan”-statusar för det är ungefär det värsta jag vet. Herregud, bespara mig den informationen om din tråkiga vardag.
Jag läste förresten i DN för några veckor sedan att 1,4 miljarder människor har ett Facebookkonto! Sick!

Facebook är ibland ganska irriterande men det är samtidigt så jävla bra. Man har lite koll på vänner man inte träffar så ofta och det är bra att man kan dela med sig av artiklar till många på samma och och diskutera det. Man kan lätt dra ihop ett event och grupperna är ju en favorit hos mig. Det är svinenkelt att rikta ett inlägg bara till en grupp vänner, så man slipper spamma alla andra.

Jag har några vänner på Facebook som jag bara har kvar i rent underhållningssyfte. Varje gång de skriver skrattar jag högt, inte för att de är komiker på något sätt utan för att de är dumma eller så tycker jag bara att det är så pinsamt. Kul i alla fall. Vad har ni för relation till Facebook?

84e9e6d19af83e9969b31477a2424f0dVi behöver väl inte ens nämna folk som gillar sina egna Facebook-statusar? 

 

Kommentera

