Pengar rullar in som det ska, det går bra nu

Ett brev från Posten väntade i brevlådan. Ett kuvert från lönekontoret! Ooh! När jag öppnade brevet såg jag det här:

20131122-164554.jpg
2 jävla kronor! Känner mig rik nu.
Tack du som för in dessa två kronor och tre ören på mitt konto den 25:e. Du räddade just hela december och jag har nu råd att köpa julklappar till alla jag känner. Tack.

Kuvertet till lönespecen kostade antagligen mer än själva lönen. Kostnaden för porto, transport och miljön ska vi inte ens snacka om. Posten i ett nötskal.

Kommentera

