Uppsatskursen har börjat

Sitter och letar som en tok efter litteratur till min uppsats i statskunskap. Jag har bestämt mig för att skriva om feminism och sociala medier, men jag har inte kommit på någon bra frågeställning än. Imorgon bitti ska jag träffa handledaren och prata om frågeställningen jag kommit fram till, hur jag ska gå till väga för att besvara den och så. Det är inte alls svårt att hitta litteratur om feminism, det finns hur mycket som helst. Det svåraste är att sålla ut det som inte är intressant. Det som är lite jobbigt är att jag måste cykla runt till nästan alla av universitets bibliotek om jag ska ha böckerna idag. Man kan ju beställa men då måste jag vänta.

Jag känner mig i alla fall lite mer taggad nu! Kommer spendera hela december med näsan i intressanta böcker och på Twitter. Jag tror att jag bara kommer att använda mig av Twitter eftersom det är öppet. Facebook är ju lite mer begränsat eftersom man antingen måste gilla eller bli vän med folk för att få uppdateringar. d64adb80cf25b27102821ffc4aeac838

Snart ska jag åka på biblioteksturnén men först ska jag sätta ihop en lista med alla böcker jag ska ha och så ska jag äta lunch. Rester av lamm som Emil gjorde igår. I fredags var vi ju hos Natha och då åt jag lamm för första gången! Det smakade kött, haha. Det var gott i alla fall. Vi har aldrig ätit det hemma och någon gång måste ju vara första. Det var för övrigt jättekul i fredags. Vi tittade på På spåret (jag fick 8 poäng på Luxemburg!), drack vin och snackade skit! Mer sånt, tack!

En reaktion på ”Uppsatskursen har börjat

Kommentera

