Garnet från julmarknaden

I lördags hittade jag en påse med garn på julmarknaden som jag köpte för 20 pix. Nästan 250 g blått och 180 g vitt ullgarn! Så fort jag kom innanför dörren efter inköpet la jag in garnet i frysen. Det ska frysas i tre dygn för att eventuella skadedjur ska dö. Igår tog jag fram garnet, nystade upp och tvättade det. Nu har det torkat och det blåa har en jättefin färg. Det är en ganska kall mörkblå färg med en lite grön nyans.

DSC_0081

Såhär såg det ut när jag nystade upp garnet. Jag gjorde det i duschen eftersom jag är livrädd för skadedjur sen jag hade pälsängrar hemma förut. Usch. Det var dock inga djur, men det luddade en del så duschen var lättstädad.

DSC_0084

Garnet hade mycket färg i sig, såhär såg vattnet ut efter tvätt.

DSC_0064Såhär ser det ut nu! Är supernöjd med mitt köp! Hittar man helt okej garn på loppis blir det mycket billigare, även om det blir lite mer jobb. Personen som köpte garnet från början betalade säkert några 100-lappar för allt det garnet och jag betalade 20! Tror att jag ska sticka vantar av det.

 

Kommentera

