Reservplats!?

Antagningsbeskedet har kommit och jag är reservplacerad på kurserna jag sökt! Vad fan! Grejen med att läsa i ett program är väl att man har förtur till kurserna som ingår? Nu är jag i och för sig på plats 1, 4 eller 5, men ändå. Det är på historian (som jag vill läsa i vår) som jag har plats 4 eller 5 beroende på urvalsgrupp(?) och eftersom jag inte har VG på historia A och B ligger jag alltså på reservplats 5. Jag är nu lite  nervös över att jag inte kommer kunna läsa någon av de här kurserna, och att min examen kommer skjutas upp isåfall. Jag kan inte läsa någon annan kurs förutom dessa om jag ska ta ut examen våren 2015. Den sista pedagogikkursen måste läsas efter inriktningarna, och det är ju där historia C och utvecklingsstudier A eller statskunskap C ingår. Ångestångestångest. Fan, vad jag inte behövde det här nu. Hittar inga kurser som är öppna för efteranmälan heller. Någon som har koll på det här och kan upplysa mig?! Ska jag svara JA nu eller vänta och se om det finns kurser öppna för efteranmälan? Inte för att det skulle ge mig någonting till examen mer än studiebidrag… Läsa extra kan jag göra när jag är klar! ÅÅÅÅH! 

Skärmavbild 2013-12-11 kl. 13.19.57

//Blev just jättestressad över livet.

Edit: Kan eventuellt ha råkat söka historia C som fristående kurs av misstag, men har för mig att det inte gick att välja ”söks inom lärarprogrammet” när jag gjorde anmälan. Men jag vet inte. Har mailat till historiska institutionen och frågat vad jag ska göra…

4 reaktioner på ”Reservplats!?

  1. Svara ja nu, Petra. Och ring sen till institutionen och fråga och i allra värsta fall så gå dit första dagen och be om att bli inskriven. Det är ju helt sjukt att du inte kan bli garanterad att läsa din C-kurs när du går i ett program. SKANDAL! /Nathalie

    Gilla

    • Okej, då gör jag så! Har mailat historiska institutionen och frågat vad jag ska göra. Fick ett bekräftelsemail efter att jag svarat där det stod ”fristående kurs” under historia C. Jag kanske har gjort fel, men jag har för mig att det inte gick att välja ”läses inom lärarprogrammet” som det gör på andra kurser. Får se vad de svarar men det skulle vara konstigt och jävligt tråkigt om jag inte får plats 😦

      Gilla

Kommentera

