Vika pappersbollar och ädelstenar

Har man inte råd med äkta diamanter får man väl vika sig några i papper helt enkelt! Nej, det här ska ju bli en julklapp till min systerdotter. Jag ska sätta bollarna på en LED-slinga. Tror att det kan bli jättefint! Först ska jag bara hitta en lagom lång ljusslinga till ett rimligt pris… Medan jag letar viker jag fler…

Jag har hittat mallarna och instruktioner på den här bloggen. Klicka dig runt en stund och titta på alla fina saker!
Är man noggrann och följer rätt instruktioner (vilket jag inte gjorde första gången och då blev det lite svårt med viken, hehe…) så går det ganska lätt att göra! Det är ganska tidskrävande kan jag säga också.

DSC_0005DSC_0004

Kommentera

