Har ångest

Jag får lätt ångest och den försvinner såklart inte lika lätt som den kommer. Snart är det jul och jag känner inte myset. Jag har inte skrivit så mycket som jag borde på uppsatsen och det här med antagningsbeskedet har nu lagt sig som ett tjockt täcke runt min hjärna. Kan inte släppa det.

Om jag skulle ta tag i sakerna jag måste göra, som att skriva till exempel, skulle allt kännas mycket bättre. Men jag får ångest bara av att tänka på att öppna dokumentet. Känner mig fruktansvärt otaggad och det hjälper inte att tänka att det snart är över, eftersom jag just nu inte har någon kurs att läsa i vår. Dessutom ska jag skriva uppsats i vår igen känns lagom peppande just nu eftersom jag inte har någon aning om vad jag ska skriva om. Det känns ännu värre med tanken på att jag eventuellt måste läsa ekonomisk historia och skriva en uppsats om det. Då dör jag. Men jag vill inte skjuta upp examen.

Det förvånar mig inte heller att jag inte fått svar från studievägledarna ännu, de är inte kända för att vara bra på något sätt.

Förstår att ni känner er sjukt inspirerade av att läsa här just nu men jag tänker inte låtsas som att jag är happy happy när det inte är så. Livet går ju som vi alla vet upp och ner, men många av mina nerperioder är självförvållade, vilket gör mig jävligt arg på mig själv. Hade det här med historia C-kursen varit någon annans fel/det hade blivit fel i systemet på något sätt hade jag inte varit lika arg och ångestfylld, då hade jag känt att ”det löser sig”. Men nu när jag sökt fel kurs så känns det så mycket värre.

En reaktion på ”Har ångest

  1. Ibland är det omgivningen som trissar upp en glad och glättig stämning då alla förväntas känna likadant. T.ex. till storhelger som jul. Det är inte alltid man hänger med själv. Jag kanske har mina ”ups” när andra har sina ”downs” eller tvärtom. Sånt är livet.

    Gilla

Kommentera

