Chokladpotatisar, någon?

Mamma bakar kakor (och jag äter deg) efter en kokbok från hennes mormor. Jag bläddrade lite i boken och hittade ett recept för chokladpotatisar! Så himla roligt namn! Först tyckte jag att receptkompositören kanske skulle skaffa sig lite fantasi, men sen insåg jag att det ”chokladpotatisar” är ett väldigt fantasifullt namn! IMG_0001

Jag kan tyvärr inte prata tjeckiska, men jag kan lite ord. När jag tagit min examen ska jag börja läsa en kvällskurs i tjeckiska som finns på Stockholms universitet. Jag har alltid velat lära mig språket så det känns bra att det finns en kurs nära till hands!

Kommentera

