Emil har fått jobb!

I vår tar Emil sin civilingenjörsexamen och nu har han fått exjobb! Om jag förstått det rätt så kommer han få lön i början, sen gör han exjobbet och får en liten bonus för det och sedan kommer han bli anställd! Eller, han blir väl anställd när han fått exjobbet, men på riktigt. Jag är så glad för hans skull och samtidigt så himla avundsjuk! 

Tänk att få lön. En bra sådan dessutom. Och få jobba, ha ansvar över någonting annat än sig själv! Jag längtar till min examen, och det är faktiskt bara tre terminer kvar! Jag är övertygad om att det löser sig för mig till våren även om jag kanske får läsa utvecklingsstudier istället för historia just den här terminen, men det kan också vara skönt att läsa en A-kurs, även om den är helt på engelska. Jag har inga problem med engelska men det var länge sen jag använde det ”på riktigt”. Tre terminer kvar snart. Let’s do this! 

Kommentera

