Det har varit tyst

Det har varit lite tyst här den senaste veckan. Mest på grund av julfirandet som var hur bra som helst och en visit till Emils landställe. Men ångesten jag har är också en stor anledning. I morse mådde jag fysiskt dåligt av tanken på allt. Det har varit mycket inför Idreresan som börjar imorgon, men idag har vi handlat mat så nu känns det som att det värsta är över, haha. Nu gäller det bara att alla kommer fram som vi ska imorgon. Jag ska åka bil med en till av ledarna, maten och annat som är bra att ha.

Ångesten bottnar i uppsatsen. Jag planerar att skriva det mesta nu i veckan eftersom jag som sagt inte ska åka skidor. Jag hoppas jag hinner med 15 sidor i alla fall. Den ska lämnas in den 10:e januari så jag har två veckor på mig men jag har känt mig stressad och omotiverad sedan kursen började. Jag längtar till den 20:e januari då nästa kurs börjar. Vet som sagt inte vilken det blir än, men jag känner att det vore skönt med en A-kurs. Förutom uppsatsen så är det som sagt Idre och 100 andra smågrejer som jag förstorar upp som gör mig orolig och ångestfylld. Gillar det inte så hoppas det går över snart.

Det känns ju bättre att skriva av sig lite, och jag älskar ju min blogg! Det är kul att ni fortsätter titta in och nu ska jag börja uppdatera igen 🙂 Det har varit och är lite jobbigt, men det är så livet är! Det kan ju faktiskt vara bra att sprida lite ”verklighet” i den annars så rosenskimrande bloggosfären.

 

Här är en av de superfina julklapparna jag fick! Jag önskade mig den av storasyster. Kan berätta historien om det i ett annat inlägg! IMG_1586

Kommentera

