Det tar sig! Sa mordbrännaren…

Är uppe i 18 sidor på uppsatsen nu. Ska komma upp i 25 ungefär och max 30. Är inne på halva resultatdelen, har inte skrivit inledningen och jag känner att det här kommer bli långt. Men det är skönt att jag kommer någon vart. Känner mig lite stressad ändå, för jag vet att det är en hel del kvar att diskutera, och jag orkar inte koppla allt till litteratur. Om jag bara fick ordbajsa helt fritt så skulle det här vara hur enkelt som helst, men nu är det tyvärr inte så. Ordbajset kan komma i diskussionen och slutsatsen. Då kan jag bara sammanfatta och spinna vidare på det jag redan skrivit.

Idag hade jag och pappa ett ärende inne i stan, och jag fick köra hem. Var sjukt nervös först eftersom jag aldrig kört i stan (Stockholm, Uppsala räknas inte) men det gick hur bra som helst. Körde ”follow that car!” och till slut var vi på Essingeleden, jag fick byta bil att följa några gånger men det gör inte så mycket.

När jag skrivit klart för dagen ska jag gå upp på vinden och rota i mammas tyglådor. Sen ska jag sy något kul!

Skärmavbild 2014-01-07 kl. 16.44.03

Någon som kan komma på en bättre titel på min skituppsats? Langa en kommentar isåfall!

P.S. Trodde det var onsdag idag! Då hinner jag ju lätt klart till på fredag, utan stress! Ska ändå skriva på så länge hjärnan orkar idag. D.S.

Kommentera

