Det här med att köpa kläder…

… Är inte riktigt min grej.

Eller, jag gillar ju som många andra att köpa snygga kläder, problemet är bara att hitta något snyggt att ha på sig. Nu på Nelly.coms rea finns det jättemycket fina kläder, men väldigt lite jag själv skulle sätta på mig. Och när jag väl hittar någonting som jag verkligen gillar kostar det över 1000 kronor, vilket är långt över min budget just nu.

Pratar sällan om just kläder/mode/konsumtion här i bloggen för jag tycker att bloggvärlden redan är full av det. Men jag gillar att inspireras (Pinterest) och tänka att jag skulle vara jävligt snygg i vissa klädesplagg, problemet är som sagt att hitta dem. Jag vet inte heller om jag skulle kunna beskriva min så kallade ”stil” med ord. Ganska vanlig med ambitioner om att vara lite ”rockigare”, jag har alltid gillat det. Men det betyder inte att jag inte gillar vissa blommiga klänningar, så länge man kan bryta av det med något. Problemet är också att jag under en period köpt kläder som jag gillat för stunden, har på mig en gång och sen gillar jag det inte längre. Nu på senare tid har jag börjat fundera mer över mina klädinköp, och i slutändan blir det så att jag inte köper något. Bra för ekonomin – dåligt för garderoben.

Klänningar är något jag faktiskt skulle vilja ha oftare. Har sagt förut att det är synd att killar sällan har det, för det är jävligt skönt. Synd om dem som går miste om fri luftgenomströmning. Men till klänningar och kjolar vill man ju ha lite schyssta strumpbyxor. Jag tycker aldrig att jag hittar några snygga. Och speciellt inte till något jag redan har hemma.

Anledningen till att jag skriver det här är för att jag tänker göra en razzia hemma i garderoben. Kasta gamla T-shirtar från tonåren och ge bort kläder jag inte använder längre. Gjorde en utrensning senast i somras men var tvungen att stoppa mig själv när jag insåg att jag inte skulle ha något kvar att klä min kropp med (vill inte gå naken). Måste ha något att ersätta de trista, slitna kläderna med. Därför är jag i shoppingtankar.

277406-0014_1396657-0001_2

 

Har hittills hittat den här tröjan, ett par shorts med spets och nipple covers. En applåd skulle sitta fint.

Kommentera

