Här ska sys!

Idag har jag varit på stan och köpt saker så att jag kan sy!

DSC_0077

Tyg! Lite rött, lite svart, lite grönt (älskar nyansen!) och lite blommigt. Vad det blir får ni se sen när det är klart. Typ imorgon!

DSC_0083

Jag köpte lite andra grejer som är bra att ha också (sorry för skitdålig bild, men det är så mörkt här). Sax (bara till tyg!!! Den som klipper i annat får spö!), måttband, knappnålar, sytråd, markeringsvax och pennor, sömsmånslinjal och blixtlås som ska vara till de första projekten. Nu är mitt uppdrag att hitta ett bra sätt att förvara alla sygrejer på. Funderade på verktygslåda (pga. praktiskt) men det är rätt fult. På Ohlssons tyger hade de syskrin men de var också skitfula (tantiga) och på Åhléns såg jag ett klassiskt skrin med uppvikbara lådor, tyvärr var det lite jobbigt att öppna så det kändes ovärt att köpa något jag skulle bli tokig på (mvh, lättretad). Planen är att hitta något på blocket/tradera/ebay!

Så taggad! Ska nog börja redan ikväll! Men först ska jag göra deg, det blir hemmagjord pizza till middag!

Kommentera

