En necessär till Emil

Första riktiga projektet med symaskinen blev en necessär till Emil. Jag följde en instruktion på Youtube och det blev väl ett helt okej resultat. Jag har aldrig sytt dragkedja förut så det blev inte helt perfekt i kanterna vid början och slutet, det blev lite för tight. Men nästa gång vet jag hur jag ska göra! Tror jag.

DSC_0074

Inuti är det inte heller helt perfekt, man ser sömmarna och kanterna, vilket jag inte tycker är så snyggt. Men den ser ju helt okej ut från utsidan!

Nästa projekt blir en necessär till mig själv efter ett annat Youtubeklipp, jag hoppas att den blir lite bättre.

Hade lite problem med symaskinen, tråden fastnande liksom i underdelen där undertråden sitter på något sätt. Jag trodde att jag trätt den rätt där uppe, tills Emil kom och satte tråden på ett annat sätt. Det var rätt och det blev 100 gånger lättare att sy. Tyckte väl att det var lite konstigt att tråden lossnade hela tiden… Men nu är det kirrat!

Kommentera

