Stickad kudde till mamma

Ni som följer mig på Instagram (@petraerikssons) har redan sett kudden jag gjorde till mamma i julklapp.

DSC_0070

Kudden består av 36 lappar i olika mönster. Jag ville lära mig lite nya tekniker och då var det här sättet optimalt. Projektet tog längre tid än jag väntat mig, uppemot 50 timmar, men det blev väldigt bra i slutändan och jag är nöjd med resultatet. Flera har frågat varför jag gjorde lappar istället för att göra två stycken som sedan syddes ihop, alternativt ett enda långt som sedan kunde vikas till en kvadrat. Anledningen är att det känns som att det tar sjukt lång tid när man gör stora stycken och jag trodde att jag skulle tappa motivationen snabbt. Med lapparna så kändes det som att jag gjorde lite progress varje gång jag maskade av en!

En reaktion på ”Stickad kudde till mamma

Kommentera

