Halva inne

Nu har halva dagen gått och det har opponerats på min uppsats och jag tyckte det gick bra. Alla sa att den var intressant så det var ju kul att höra. Man säger väl inte det om man inte menar det? Jag gör inte i alla fall. Nu känner jag mig faktiskt rätt nöjd med vad jag skrivit! Den som vill läsa kan ju säga till 😉 Tydligen publiceras dem på statsvetenskapliga institutionens hemsida! Blev sjukt förvånad av den nyheten, men det känns ändå okej.

Efter lunch har vi två uppsatser till att prata om. Jag ska presentera den ena, och den är faktiskt jätteintressant. Den handlar om Sverigedemokraterna och fascism. Välskriven dessutom!

De enda som är i skolan nu är de som har uppsatsventileringar och på andra sidan glasdörrarna sitter några ensamma tentapluggare, i ett nästan tomt  bibliotek. Jag sitter och letar lite kurslitteratur och känner doften från folks matlådor – köttfärssås och spaghetti är alltid populärt.

Nu känns det rätt gött att vara student igen.

2d726f0a5f67b409c127cbd078b9a23e

Kommentera

