Åttonde terminen börjar

Idag börjar jag alltså min åttonde termin vid Uppsala universitet. Har varit på första föreläsningen, som varade i tre timmar. Hälften var praktisk introduktion (helt meningslös som vanligt) och hälften en introduktion till utvecklingsstudier. Det verkar sjukt intressant och jag har aldrig varit såhär taggad inför en kurs. Har redan fått en seminariepartner och så diskuterade vi i grupper under föreläsningen. En hel del utbytesstudenter på kursen, de i min diskussiongrupp kom till exempel från Korea (utgår ifrån Sydkorea) och Tyskland. Det är därför kursen är på engelska. Är som sagt lite nervös inför seminarierna, men jag tror att det kommer gå bra. Jag var ju faktiskt väldigt bra på engelska en gång i tiden, men har inte pratat sen gymnasiet som sagt. 

Har fått böckerna idag och ska börja läsa på en gång. Ser fram emot att få läsa ”The white man’s burden”, har hört att den är bra och rätt provocerande hehe.

Kan eventuellt ha köpt choklad på Willys, eftersom den kostade 10 kronor och jag älskar choklad. Bild 2014-01-20 kl. 14.21 #2

Kommentera

