Facebookvänner som förgyller dagarna

Jag vet inte hur det är med er, men jag har några vänner på Facebook som jag kanske inte skulle säga är mina vänner in real life. Men jag vill inte ta bort dem heller, eftersom några av dem tillför så otroligt mycket roliga stunder för min del! 

Det är främst två personer jag har kvar i underhållningssyfte. Idag skrev den ena något som verkligen gjorde att jag började skratta för mig själv. Inte för att hen skrev en rolig historia eller la upp en kul bild – utan för att jag tappade hoppet om mänskligheten. När man gått på ett program (visserligen allas vårt älskade lärarprogram) i flera års tid och ska göra sin examensuppsats borde man väl rimligtvis förstå vissa (grundläggande) begrepp? Och förstår man inte är det fullt möjligt att använda det där som kallas Google och undersöka vad ordet betyder? Eller? Nu har hen uppenbarligen missuppfattat ett ord, och tror därför att hen inte kan skriva uppsatsen om det hon tänkt. Det här är för mig oerhört underhållande. 

Har ni några vänner som ni inte kan ta bort, bara för att det är så kul att läsa vad de skriver?

Kommentera

