Gymfunderingar

Jag är inte den som tränar. Jag har aldrig varit med i något idrottslag, spelat fotboll, innebandy eller hockey som barn. Det har liksom aldrig varit något jag är intresserad av.

Under en period var jag ute och sprang några gånger i veckan och ibland tränar jag lite hemma för mig själv och gör de där astråkiga standardövningarna – armhävningar, situps och rygglyft – hemma på golvet.  När det inte är snö så cyklar jag varje dag, så jag är ju ingen fullkomlig latmask som det ibland kan låta som när jag säger att jag inte tränar. Men nu känner jag främst att min rygg och mina axlar skulle må bra av att få bygga lite muskler. Och jag tror att hela min kropp skulle må bra av att få röra på sig lite mer högintensivt än raska promenader till skolan (även om de blir rätt många och långa).

Fitness 24/7 ska öppna ett nytt plusgym inne i stan, där de kommer ha gruppass. Jag såg en annons om att de kommer sälja de 200 första årskorten för 995 kronor nu på lördag. Men eftersom jag ska till Stockholm så kommer jag inte kunna vara där och hänga på låset. Jag gick ändå in och kollade på deras hemsida och det visar sig att de har dagskort för 99 kronor i månaden, vilket innebär att man får träna mellan 06 och 16. Det här passar ju mig rätt bra just nu, eftersom jag går i skolan så oregelbundna tider om dagarna.

Jag har inga som helst ambitioner att gå ner i vikt, bli smal eller något sådant. Jag vill bara gå upp i muskler och känna att jag inte behöver ha ont i rygg, nacke och axlar hela tiden. Det är ganska tröttsamt i längden. Därför tänkte jag nog skaffa mig ett gymkort, men istället för att betala ett helt årskort så testar jag och betalar per månad, vilket faktiskt blir billigare, konstigt nog. Ska fundera lite till över helgen, och så går jag dit om det känns bra nästa vecka!

 

Kommentera

