Ingen bra start på helgen

Kom till Stockholm igår, även om det blev lite senare än planerat.

Skulle få skjuts till Väsby av J i min seminariegrupp. Precis vid skolan hände en olycka med en cyklist, som – as far as we know – slutade bra ändå. Vi hade inte mycket fart och cyklisten kom troligtvis farande ganska snabbt, eftersom jag inte såg honom förrän han var precis framför bilen. Hann skrika ”akta cyklisten!”, men J hann inte bromsa. Han träffade på vänstra framdelen av bilen, eftersom vi svängde, och han for i backen. Det var en kille som var skitsnabb fram och hjälpte till, han hjälpte mannen redan innan vi hann ur bilen. Vi var rätt skakis och jag tyckte verkligen att mannen vi krockat med skulle till sjukhuset, men han ville hem, så vi skjutsade honom dit.

Har sovit oroligt i natt och tänker såklart mycket på vad som hände. Det är en sådan sak man tänker inte händer en själv. Men som tur var så gick det bra.

Det känns lite jävligt att så fort jag inte har någonting att oroa mig för längre, så händer det här. Alltid ska det vara något. Hoppas att mannen repar sig. Jag ska försöka att inte tänka på det för mycket.

Kommentera

