Besök hos barnmorskan

Jag började min ”lediga” dag med att traska iväg till barnmorskan för att fixa nytt recept på p-piller. Tydligen har det kommit någon ny sort som bara är på kroppens egna hormoner, om jag förstod det rätt. Det låter ju lite bättre än att trycka in sig saker som inte är bra för en. Inte för att jag tror att det är speciellt bra med de nya heller, men antagligen bättre än de gamla. Kanske. (Experten har uttalat sig)

Förutom p-pillerna gjorde jag en gyn-undersökning, eftersom det är bra. Tycker dock att det är lite obehagligt men det får man ta. Det var värre första gången, men nu berättade hon hela tiden vad hon gjorde och det var över på ungefär 2 minuter. Helt klart värt det för att kolla att allt är normalt. Och det var det!

Något som jag la märke till och gillade var att hon inte var heteronormativ i sina frågor. Istället för att fråga om ”min kille” så frågade hon om ”partner” eller om jag hade ”fast sällskap”. Mycket bra!

Nu ska jag snart äta lunch (recept kommer!) och sedan plugga fram till middag. Imorgon har jag seminarium och har två artiklar att läsa inför det.

 

3 reaktioner på ”Besök hos barnmorskan

  1. Är det Zoely du menar? Jag bytte till dem eftersom de är många naturliga hormoner och därför är både bättre för miljön och för våra kroppar 🙂 Älskar dem och tycker de är värda det lite högre priset. Har haft dem en månad och har inte märkt någonting på personligheten,vikten eller några andra biverkningar 🙂 tummen upp

    Gilla

Kommentera

