Ett ”polskt oväder” på väg

DN skrev att ett polskt oväder är på väg in över Sverige. Undrar hur ett sådant oväder skiljer sig från ett annat?

Jag ska åka till Stockholm i eftermiddag och eftersom det snöar redan och ovädret tydligen inte ska bryta ut ordentligt förrän i eftermiddag misstänker jag att det är, eller kommer bli, problem med pendeltågen. Jag tänker skita i den andra föreläsningen som är nu på eftermiddagen för den första var sjuuukt seg, och helt enkelt åka tidigare. Skönt att komma fram tidigt och slippa stressa också.

Men innan jag drar ska jag läsa lite. För hur bra gick det igår egentligen? Skitdåligt, 8 sidor klarade jag av, sen tröttnade jag.

Kommentera

