Cake eyeliner från Make up Store

Har de senaste månaderna börjat ha eyeliner till vardags. I början såg det förjävligt ut men man lär sig tekniken rätt snabbt, även om jag inte skulle säga att det blir perfekt varje gång. Har hittills använt en flytande vattenfast eyeliner från IsaDora, men har haft den alldeles för länge för att jag ska våga säga när jag fick den. Den hade börjat torka ihop och var inte helt på den fräscha sidan helt enkelt. Dessutom var den ganska svår att tvätta bort. Så tänkte att det var dags för något nytt. Så nu har jag köpt en cake eyeliner från Make up Store som jag har hört ska vara bra. Har inte testat den ännu men när jag gör det ska jag komma med ett utlåtande 😉

DSC_0001

Jag har ganska feta ögonlock (alltså att huden blir flottig, inte att de är tjocka (vilket de i och för sig är)) och för att motverka det har jag alltid en ögonskuggsprimer på locket, för att inte eyelinern ska färga av sig när jag tittar. Har en från Kicks som jag tycker funkar helt okej. Visste inte ens att ögonskuggsprimers existerade förrän jag började kolla på make up-tutorials på Youtube. Men de hjälper ögonskuggan att fästa och motverkar ”creasing” som jag inte hittar ett bra svenskt ord för.

Man skulle eventuellt kunna säga att den här bloggen har både ytligt och djupt innehåll, om man tänker på det förra inlägget, hehe.

Kommentera

