Hej mina små kycklingar!

Godmorgon! Är på superbra humör idag! Har ingenting schemalagt så jag ska fixa lite här hemma, handla lite, göra pannkakor till lunch (har varit sugen i en vecka!) och så ska jag försöka plugga lite. När jag pluggat ett tag kan jag belöna mig själv med att sticka lite på halsduken jag började på för några veckor sen. Den har blivit liggande för att jag inte köpt mer garn, men har lite kvar på nystanet så kan ju faktiskt sticka upp det innan jag köper nytt. Sen ska jag göra lite i lera också, såklart. Skönt det känns att vara pigg!

Igår kom mamma och vi gick på stan och tittade i butikerna. Det blev ingen storshopping direkt, en ögonbrynspenna till mig, eftersom min är slut… Sen gick vi till den persiska restaurangen Kadbano och käkade middag. Vi delade på en flaska rosé (saft!) och åt tre olika grytor och kunde konstatera att lammgrytan var godast. Sen tog hon pendeln hem till Älvsjö och jag tog järnhästen till Salabacke. Slappade i soffan och stund men gick och la mig tidigt. Sov i stort sett ostört och vaknade kvar över åtta i morse! Helt utvilad, så himla skönt!

Ska börja dagen med en redig frukost – äggmackor!

 

Kommentera

