Tentaplugget har börjat

Seminariet gick bra! Jag pratade, och det gick också bra. Vi drack Fairtrade-te, eftersom läraren är störtskön! (Artikeln min grupp skulle prata om var kritisk mot Fairtrade och om det egentligen är så bra)

Ska egentligen tvätta, men har ingen lust, så jag tror att jag tar det imorgon istället. Eller kanske nästa vecka… Hehe… Nästa fredag är det tenta också, så nu börjar tentaplugget. Ska börja med att läsa klart alla böcker och några artiklar. Noll lust, men vill gärna klara tentan på första försöket, och så svårt känns det inte.

För er som är intresserade av att höra lite argument för varför Fairtrade kanske inte är superbra, så kan ni kolla på den här videon. Man hör ju alltid att det är så himla fint att arbetarna i utvecklingsländer får det bättre – men är det verkligen bättre för individerna, och främjar det utvecklingen? Som ni märker så har den här kursen jag läser nu satt igång rätt mycket tankar i mitt huvud om hur vi (i väst) tycker att utveckling ska gå till, och inte. Det är i faktiskt jättespännande, så om ni har en termin över någon gång så är Utvecklingsstudier A en superintressant kurs – än så länge, hehe. Nästa delkurs handlar om miljö, den tredje om genus (längtar!) och den sista handlar om väpnade konflikter.

Kommentera

