Om kvarg

Sitter här vid köksbordet och tvingar i mig lite kvarg. Köpte ett paket förra veckan för att det känns som ett bra mellanmål när jag tränat. Problemet är bara att smaken inte är helt 100 enligt mig. Därför köpte jag en Fun light med smak av blåbär och björnbär, i hopp om att det skulle förbättra upplevelsen. Men eftersom jag känner smaken av sötningsmedel så himla lätt tänkte jag ”Jag köper den med stevia, det smakar säkert mindre kemiskt”. Så fel jag hade.

Nu sitter jag här och äter supertjock lättkvarg med en obefintlig smak av bär och en desto starkare smak av kemikalier. Jag vet att stevia är naturligt, men det smakar allt annat än det. Inte gott. Har försökt döda smaken av laboratorium med ett halvt kilo müsli, men det gjorde allt ännu tjockare. Ska aldrig mer köpa kvarg. Eller något som innehåller stevia. 

bild

En reaktion på ”Om kvarg

Kommentera

