Presenter från resor

Igår var jag ju glad över solen, idag sken den hela dagen! Så skönt med lite ljus. Har trots det varit sjukt seg, Kanske för att Emil gillar att ta upp lite för mycket plats i sängen, och för att han gillar att ha täcket för sig själv. Han vägrar reagera när jag försöker ta tillbaka min del av sängen dessutom. Så jag har sovit sådär.

Dagen började rätt bra ändå, hade som sagt föreläsning med en från Rwandas ambassad och det var superintressant! Han var glad och pratade avslappnat, så jag lyssnade faktiskt på varenda ord han sa. Tänk om alla föreläsare var så engagerande! Efter föreläsningen så åkte jag hem, käkade lite lunch och sen råkade jag somna i en timme. Vaknade och kände mig som en klubbad säl. Har inte orkat tänka så tentaplugget har gått åt helvete idag. Men jag lyckades jobba lite igår, trots att jag inte trodde jag skulle få något gjort, vilket känns rätt bra ändå.

Jag och pappa hämtade ju Andrea på Arlanda igår, det är så skönt att ha henne hemma och hon berättar om en massa roliga saker. Jag har dessutom fått presenter! Superfina salladsbestick och armband!
Jag minns när mamma och pappa var på affärsresor när vi var små och de kom hem med presenter. Har till exempel en massa prydnader från mellanöstern här hemma trots att jag aldrig varit där själv. Kommer också ihåg en T-shirt från Förenade Arabemiraten som var svart med vitt tryck med dromedarer och sanddyner, och så stod det UAE på (United Arab Emirates). Den använde jag tills den föll isär. Typ. Och en annan T-shirt från Rom där bokstäverna var broderade med stora stygn, som var kul att pilla på.
Nu vill jag också ut och resa!

DSC_0012 DSC_0011 DSC_0014

Kommentera

