Liten nagelkris

Jag får lätt sprickor i tumnaglarna på sidorna. Det blir liksom ett hack som sen blir större och större, tills jag till slut fastnar i något och sliter upp hacket till en fet flärp som måste kapas. Det här hände idag när jag skulle ta av mina snortighta träningsbyxor, och nu förstår jag att ni blir avundsjuka på min superfina tumnagel!

20140219-113202.jpg

Jag fick ett ryck när jag klippte bort flärpen och tog de andra naglarna också. Nu känns det jättekonstigt. Gillar inte att ha korta naglar, det känns inte skönt och det är inte lika snyggt som när de är lite längre också. Men nu ska de få vila lite från nagellack så då är det bättre med korta. Långa naglar utan nagellack ser inte så fräscht ut tycker jag.

2 reaktioner på ”Liten nagelkris

Kommentera

