The holy taco

Idag ska jag och Emil käka tacos till middag. Det var länge sen för min del så det ska bli supergott! Handlade i morse men kom på nu att jag glömt att köpa köttfärskrydda och grejer till guacamole. Skärmavbild 2014-02-20 kl. 18.13.19

Utifrån den här lilla konversationen med Emil kan vi alltså konstatera att guccan är helig för honom. Tacos utan gucca går inte.

Såhär äter jag helst min tacos: Jag blandar ihop köttfärs, grönsaker, tacosås och mycket gräddfil tills det ser ut som en spya (=gott)ungefär. Sen moffar jag i mig geggan med nachochips. Men eftersom Emil gillar mjuka bröd mer så äter vi det oftare nu. Det enda jag inte gillar med dem är att jag alltid har i för mycket fyllning så till slut har allt ramlat ut på tallriken och mina händer är helt geggiga. Emil är alltid ren och jag blir smutsig. Som ett barn.

De böjda, hårda skalen som man fyller har jag aldrig förstått. Kanske för att jag alltid fyller för mycket där med så allt trillar ut vid första tuggan. Jag är väl inte tacoproffs helt enkelt.

de6b68c6a5133acb030c7c199a068eca

Hur ska man äta den här?

Hur äter du din taco? Det här med omröstningsfunktionen är ju typ DET ROLIGASTE PÅ LÄNGE!!! Alla måste svara. 

2 reaktioner på ”The holy taco

Kommentera

