Work in progress: mössa med mosstickade ränder

DSC_0009 DSC_0011

 

Nu har jag kommit en bit på mössan jag började på förra helgen. Garnet är i merinoull (supermysigt!) och köptes på Symässan. Jag var tvungen att börja om efter att ha kommit en bit också, eftersom den blev för stor, me nu sitter den som en smäck (höhö). Jag har inget mönster utan går på feeling. Tyckte det var lite konstigt att det blev för stor förut, för jag gjorde en provlapp och mätte och räknade, men å andra sidan var det bara en liten platt fyrkant och jag vill ju ha mössan lite mindre än huvudets omkrets, så den inte flyger av. Tänkte inte på det då.

I alla fall, tanken är att den ska bli lite hängig bak och inte så kondomig som mössan jag stickade i höstas. Får se hur det blir, men jag tycker den är rätt fin redan nu!

Vill förresten bara sticka hela tiden, men måste ju plugga lite. Det har faktiskt gått rätt okej idag. Trots astråkigt. Hur intressant ämnet än är så är det döden att tentaplugga.

Kommentera

