Full av energi!

Idag börjar nästa delkurs som handlar om miljö och hållbar utveckling. Ska bli spännande, trots att föreläsaren är så fruktansvärt tråkig. Har haft honom förut. Men det ska inte förstöra energin jag har i kroppen idag! Efter föreläsningen ska jag knalla bort till Ebba och hämta min cykel jag lämnade där i fredags. Sen ska jag leta reda på något att spraya min hibiskus med, den har fått ohyra – spinn misstänker jag. Läste att man ska duscha angripna plantor och sedan spraya med typ såpa. Ska dubbelkolla i någon blomsterbutik tänkte jag.

I eftermiddag ska jag städa. Jag tappar så fruktansvärt mycket hår så det ligger överallt och jag blir tokig. Dessutom känns det superdammigt överallt, så det ska bort.

Ska dessutom försöka läsa i alla fall en artikel till skolan. Det är som sagt mycket att läsa i varje delkurs och det känns skönt att få något avklarat varje dag. Kollade lite på schemat och det verkar som att vi ska på studiebesök till SIDA den 11 mars och på torsdag ska vi kolla på ”An inconvenient truth” med Al Gore som jag sett en gång redan och känner att jag lika gärna kan se den hemma… Dessutom verkar det som att vi ska ha flera gästföreläsare som ska prata om intressanta saker! Älskar den här kursen! Har aldrig känt mig så inspirerad och intresserad av någon kurs jag läst. Det känns skönt att ha en rolig kurs nu när det kommer två köttiga från och med i höst. Först Historia C och sen examensterminen. Båda innebär C-uppsatser och jag har ingen aning om vad jag ska skriva om än så länge. Men det ger sig förhoppningsvis. Kanske får lite inspiration nu under våren! 🙂

Kommentera

