Toe-up socks x2

Kryptisk rubrik för icke-stickare kanske. Men jag håller på att testa två för mig nya sticktekniker. Jag har ju stickat en del sockor sen jag började ”på riktigt” för drygt tre år sedan. Och en tråkig sak är att när man stickat klart den första sockan och känner sig färdig så måste man ju sticka en till. Även kallat ”second sock syndrome” – andra sockan är astråkig att göra. Därför testar jag nu att sticka två sockor samtidigt och dessutom från tån uppåt! Än så länge går det jättebra, men nu är det snart dags för hälen, vilket betyder att jag måste Youtubea tips på hur man kan göra. Det finns rätt många sätt att göra hälar på, jag brukar leta upp det som verkar lättast men som också blir snyggt.

20140301-224008.jpg

Kommentera

