Mer toe-up socks

Nu har jag kommit lite längre på mina sockor som jag stickar från tårna och uppåt. Fördelen med att göra så istället för att börja med skaftet är att man hela tiden kan prova sockan på ett mycket smidigare sätt och dessutom kan man göra skaftet så långt som man vill utan att riskera att garnet tar slut sen! Tänkte göra rätt så höga skaft på det här paret så att jag kan ha dem i mina kängor sen. Kanske ska gå i fjällen i sommar (men eftersom jag velat göra det i tre år och det inte blivit av lovar jag inte för mycket) och då är det ju skönt att slippa skavsår från strump/sockkanter.

Tänker nog aldrig mer sticka en socka i taget heller, nu blir båda likadana och de blir klara samtidigt! Så himla skönt! DSC_0019

Kommentera

