Svettisdagen/Fettisdagen.

Började dagen med att gå på gästföreläsning, men jag gick efter halva. Det var lite oklart om han skulle fortsätta prata efter pausen eller om den ”vanliga” föreläsaren skulle ta över. Jag kände i alla fall att det var vettigare att gå till biblioteket och läsa det sista kapitlet i boken.

Sen cyklade jag till gymmet. Hade förberett mig på att ta mig igenom 5 km på löpbandet på bättre tid än sist (för 10 dagar sen). Och jag förbättrade med 1 minut och 20 sekunder ungefär. Men om jag springer en gång i veckan så kan det nog bli bättre ännu snabbare. Nu kan jag i alla fall meddela att jag är svettig. Alltså, verkligen assvettig. Visste inte att man kunde svettas från underarmarna, men nu gör jag det. Min tjocktröja jag hade på vägen hem blev till och med blöt, på ärmarna. Duschar hemma eftersom jag inte orkade bära med mig handduk till skolan. Det tar ju bara drygt fem minuter att cykla så känner att det inte spelar så stor roll var jag sköljer av svetten.

Det är ju fettisdagen idag, officiella semmelätardagen. Jag ska gå till konditoriet som ligger här i närheten och köpa en till mig och en till Emil. Det ska bli sjukt gott.

 

Kommentera

