Recept på gulaschsoppa

Igår gjorde jag gulaschsoppa till middag. Har tröttnat lite på att göra ”det gamla vanliga” av köttfärs, vilket betyder köttbullar, köttfärssås och ja. Där tog det slut. Därför kände jag mig sjukt smart när jag kom på att göra just gulasch! Säkert inte en riktig gulasch men gott ändå!

Fyra portioner gulaschsoppa

Du behöver
500 g köttfärs
1 burk (400 g) krossade tomater
1 lök
1 paprika (jag tog röd, ta vad du vill)
4 potatisar
2 köttbuljongtärningar
6 dl vatten
1 tsk kummin
salt & peppar

Gör såhär
Fräs köttfärs och lök i olja. Skär grönsakerna i tärningar. Ha i paprikan och potatisen. Häll över vattnet, ha i buljongtärningarna, kummin, salt och peppar. Blanda och koka upp. Låt koka i 10-15 minuter. Servera med en klick creme fraîche och nybakt bröd! (Yes, jag bakade!)

DSC_0016

Kommentera

