Petra testar: Magnum champagne

DSC_0002På vägen hem stannade jag på Willys och köpte en Magnun champagne, en av de nya smakerna för i år. Den här är dessutom lite ”extra” ny eftersom det är Magnums jubileumsglass – i 25 år har de tydligen funnits!

Färgen är fin, silver. Smaken då? Ganska tråkig faktiskt. Om jag kände efter ordentligt kunde jag ana en mycket svag champagnesmak. Helt ärligt så smakade det inte ens champagne, utan bara svagt av alkohol. Måste säga att jag är ganska besviken, eftersom den var så fin… Dessutom är ju priset helt sjukt – 22 spänn! Alla Magnum kanske kostar det, men ändå sjukt!

Jag ska inte såga den helt, den var god (finns det glass som inte är god?), men champagnesmaken kom inte alls fram för mig.

Betyg: 3/5 

 

2 reaktioner på ”Petra testar: Magnum champagne

  1. Håller helt med dig om den nya magnum glassen, smakade mer alkohol än nåt annat, bjöd visst min dotter på lite glass till det att hennes mamma sa att den hade sprit i sig… Hittade dig när jag googla på glassen.. ha en skön dag 🙂

    Gilla

Kommentera

